Woman in Red

Woman in Red

Design: Lotta Lewenhaupt

Design: Lotta Lewenhaupt

Woman in Red- kampanjen med den röda skon som symbol är en årlig kampanj som lanserats av den svenska föreningen 1,6 miljoner klubben. Syftet med Woman in Red är att öka kunskapen om kvinnohjärtat och att samla in pengar till forskningen på kvinnors hjärthälsa.

För 1,3 milj. klubben har kampanjen 2013 och 2014 bestått av kampanjen Kävele Sydämen Puolesta – Gå För Hjärtat och kring kampanjen arrangerade jippon och informationstillfällen.

Dessutom säljer klubben nålen avbildad här bredvid. Medel som influtit genom Woman in Red-kampanjen kommer att oavkortade gå till stipendier för forskning på kvinnohjärtat.

En stipendiekommitté, som består av 4 experter från 1,3 milj. klubben utser mottagarna av forskningsstipendierna på ansökan.

År 2013 inbringade kampanjen och pinsförsäljningen 25 000 euro.

Stipendierna delades ut den 24.4 av klubbens beskyddare President Tarja Halonen och tillföll tre unga forskare. Läs mera här…

År 2014 inbringade kampanjen ca 30 000 euro som utdelades den 29.4.2015 till tre unga forskare. Läs mera här…

1,3 milj. klubi-klubben har penninginsamlingstillstånd nummer 2021/2013/3020 utfärdat av polismyndigheten giltigt till den 31 augusti 2015.