Kampanja Kävele Sydämen Puolesta

Kampanja Kävele Sydämen Puolesta

Kävele sydämen puolesta oli 1,3 milj. klubin ja Becelin yhteinen kampanja, jonka tavoitteena on lisätä tietoa sydän- ja verisuonisairauksista. Kampanja käynnistyi 12.2.2013 ja jatkui kaksi vuotta päättyen 14.2.2015.

Sydän- ja verisuonitaudit ovat yleisin kuolinsyy Suomessa. Ensimmäistä kertaa kymmeneen vuoteen suomalaisten kolesteroliarvot ovat nousseet, ja varsinkin yli 45-vuotiaiden naisten riski sairastua sydän- ja verisuonitauteihin on kasvanut. Kävele sydämen puolesta kannustaa kaikkia suomalaisia kävelemään naisen sydänterveyden puolesta. Becel lahjoittaa jokaisesta kampanjaan kirjatusta liikuntakilometristä 10 senttiä naisten sydänterveyttä edistävälle 1,3 milj. klubi-klubbenin Woman in Red -kampanjalle. Kampanjan loputtua kaikki kerätyt varat käytetään lyhentämättöminä apurahan muodossa naisen sydänterveyden tutkimukseen.

Ensimmäisen vuoden kampanja, joka alkoi 12.2.2013 ja päättyi 13.2.2014, keräsi yhteensä 23 832 euroa, eli 238 000 rekisteröityä kilometriä, joka vastaa lähes 6 kertaa maapallon ympäri.

Vuoden 2014 kampanja käynnistyy 14.2.2014 ja päättyy 14.2.2015. Kampanjan sydänlähettiläänä toimi Pirjo Haapoja, joka on myös 1,3 milj. klubin lähettiläs. Kampanja tuotti 30288 euroa, eli n. 303000 km, joka vastaa n. 7.5 kertaa maapallon ympäri.