Woman in Red

Woman in Red

Design: Lotta Lewenhaupt

Design: Lotta Lewenhaupt

Woman in Red- kampanja, symboolinaan punainen kenkä, on Ruotsin, 1,6 miljoner klubben – yhdistyksen lanseerama vuotuinen kampanja. Kampanjan tarkoituksena on lisätä tietoa naisen sydämestä ja kerätä rahaa naisten sydänterveyden tutkimiseen.

1,3 milj. klubin kampanja oli vuonna 2013 ja 2014 Kävele Sydämen Puolesta – Gå För Hjärtat ja sen ympärillä järjestettävät tapahtumat.

Sen lisäksi klubi myy yllä kuvatun rintaneulan eri kanavien kautta.

Woman in Red – kampanjan avulla kerätyt rahat menevät lyhentämättöminä apurahana suomalaisen naisen sydänterveyden tutkimiseen.

1,3 milj. klubilla on Poliisihallinnolta lupa rahankeräykseen. Keräysluvan numero on 2021/2013/3020, voimassa 31.8.2015 asti.

Apurahalautakunta, johon kuuluu neljä 1,3 milj. klubin asiantuntijaa, valitsee apurahan saajat hakemuksen perusteella.  Tämän vuoden apurahasumma on yhteensä 30 000 euroa.

Vuonna 2013 kampanja ja pinssien myynti tuotti 25000 euroa. Stipendit jakoi 24.4.2014 klubin suojelija Presidentti Tarja Halonen kolmelle nuorelle tutkijalle. Lue lisää…

Vuonna 2014 kampanja tuotti 30000 euroa. Tämän summan jakoi kolme nuorta naistutkijaa. Lue lisää…